Sunday, August 12, 2007

我没有藐视国歌

《Negarakuku国歌事件》越演越烈,
也许和大选将到,官员们为团结和形象,于是找个人来开刀;
也也许股市太不争气,大家没钱打选战而烦恼,于是找个人来宣泄。

看了赤兔兄的《再度失望》,才知道自己原来那么孤陋寡闻。
原来我们从小到大唱的国歌不过是一个盗版作,盗了Hawaii的Mamula Moon 作品。

本来还担心会被“国歌法令”对付,正想删除我先前那篇玩笑的《股歌》,
这样子我就有持无恐了。
我会说我的股歌是改编自Hawaii的Mamula Moon,这样就不会被对付了。
况且我的股歌没涉及宗教问题,那些激进份子不会想烧我屋子,杀我全家的。

Labels:

8 Comments:

At 8/12/2007 12:41 pm, Blogger cy said...

虎哥!你终于出现了!
太久没有听到你的(声音)以为你失踪了呢!

明志的事最近搞得闹哄哄的,连完全不会抄作电脑的我爸都开始关心起这个年轻人,叫我打开youtube给他看。

 
At 8/13/2007 1:10 am, Blogger eGemini e双子 said...

如果我没记错的话,Negaraku 的曲出自一首印尼的民谣。

 
At 8/13/2007 1:23 am, Blogger eGemini e双子 said...

http://en.wikipedia.org/wiki/Terang_Bulan

Before its independence, the national anthem of Malaya was the British national anthem, God Save the Queen. In 1957, the Negaraku was created. The choice of song was made by Tunku Abdul Rahman, the frst Prime Minister of Malaysia who is also known as Malaysia's 'Father of Independence'. Tunku Abdul Rahman headed a group of judges at the Depoh Police Hall in Kuala Lumpur to decide on which of the four songs that the Royal Police Band presented. Terang Bulan, the state anthem of Perak was chosen for having Malay cultural elements. After the board of Malay Kings had given their favour on the decision made by the judges, the lyrics were re-composed by Saiful Bahari based on the Terang Bulan.

Terang Bulan (Indonesian song by the same name)
Terang bulan
Terang bulan di kali
Buaya timbul disangkalah mati
Jangan percaya mulutlah lelaki
Berani sumpah 'tapi takut mati
Jangan percaya mulutlah lelaki
Berani sumpah 'tapi takut mati


Waktu potong padi di tengah sawah
Sambil bernyanyi riuh rendah
Memotong padi semua orang
Sedari pagi sampai petang


Waktu potong padi di tengah sawah
Sambil bernyanyi riuh rendah
Bersenang hati sambil bersuka
Tolonglah kami bersama sama

 
At 8/14/2007 9:13 pm, Blogger suayhwa said...

有没有藐视国歌,他们有自己的看法,其他人也有自己的看法。

 
At 8/16/2007 5:25 am, Blogger Beck Lim said...

这是他们说了算的世界~什么跟什么嘛~

 
At 8/16/2007 9:24 pm, Blogger 马铃薯比基尼妹妹 said...

唉,满城风雨

 
At 8/18/2007 10:08 pm, Blogger 赤兔 said...

Terang Bulan 也不过是盗版抄袭之作!我们的国歌就是翻版中的再翻版!

 
At 8/21/2007 5:19 pm, Blogger 阿虎 said...

拉拉,最近都很忙,真高兴看到你来。我也有一直追看明志的事,但实在不愿置评。

双子,赤兔说了,是翻了又翻的作品。

suayhwa,每次有争议的事,大家都有自己的理由和观点。我不想各打50大板的那种人,也不喜欢选边站,结果只能做隔岸观火的人。

杉,满城尽唱Negarakuku。

赤兔,唉,悲哀。

 

Post a Comment

<< Home

My Photo
Name:
Location: Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

你可以叫我阿虎,又或者奇异果的爸爸